13 Kasım 2011 Pazar

Türk Bıçağı Tasarımım: SULTÂNÎYEGÂH

Namlu çeliği için malzeme olarak CK 67'yi seçtim. Namlu ve kabza kuyruğunu ısıtıp döverek şekillendirdim. Daha sonra eğe ve zımpara ince işçiliğiyle son formunu verdim. Namlu oluklarını, kanal aparatım, eğe ve zımparayla açtım.

Balçağı ve balçak yolunu, çökertme-kabartma tekniğiyle pirinç plakaya işledim ve gümüş kaynağıyla birbirine kaynattım.

Kabza için sığır ayak kemiğini, kaba taşlama, eğeleme ve zımparayla şekillendirdim.

Kın için önce iki ahşap plakayı oyup namlu yatağını hazırladım. Sonra ikisini tutkalla birleştirip üzerine yine çökertme-kabartma tekniğiyle işlediğim pirinç plakayı giydirdim.

Orta bölüme, bakır plakadan kazımayla figür işlediğim bir payçayı ayrıca giydirdim.

Ağızlığa kaynattığım pirinç köprüyle çalışmamı tamamladım.











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder